Blogs & Events Details

Zie wat er is gepubliceerd

IT molen

Responsive web design

Waarom traditionele mockups een belemmering vormen voor responsief ontwerp en afvoerbronnen

Een gemeenschappelijke aanpak is om drie sets high-frouwemodellen te ontwerpen: voor de smartphone (schermbreedte van 320px), voor de tablet (schermbreedte van 768px) en voor het bureaublad (schermbreedte van 1024px). Soms zijn vier of zes sets mockups ontworpen om rekening te houden met portret- en landschapsoriëntaties van mobiele apparaten en voor high-definition bureaubladschermen. Maar zelfs de laatste benadering laat een aantal viewport-breedten weg en gaat voorbij aan het feit dat mobiel internet geen verzameling afzonderlijke onderbrekingspunten is die van elkaar worden onderscheiden door honderden pixels; het is een continuüm. Het leveren van high fidelity-mockups voor elk van de doelbreekpunten verlaagt vaak middelen en resulteert in teleurstelling. Mockups moeten zelf een cyclus van ontwerp, bewerkingen en goedkeuring doorlopen, een proces dat inspannend is en leidt tot een vals gevoel van voldoening dat een ontwerp is geperfectioneerd. Zodra de vertaling van de high fidelity mockup naar de code begint, ontdek je dat de pagina-elementen zich niet gedragen zoals de mock-up suggereert.

Slimmer worden in ontwerpen voor responsief web

Laten we beginnen met het voor de hand liggende te noemen. Elk ontwerp wordt beperkt door het medium waarin het wordt uitgevoerd en door de context waarin het zal leven. Bij het werken met interieurs moeten ontwerpers rekening houden met de ruimte en de vorm, lichtomstandigheden, zelfs elementen van de buitenomgeving om een ??succesvol ontwerp uit te voeren. Een architect moet rekening houden met het land en de omgeving waarin een gebouw zal staan. Een industrieel ontwerper moet rekening houden met de eigenschappen van het materiaal dat zal worden gebruikt om een ??object te maken dat ze ontwerpt. Dezelfde striktheid is van toepassing op ontwerpen voor responsieve web. Je mist de beperkingen van het medium en de context waarin je ontwerp zal leven als je niet erkent bij het begin dat de perfecte lay-out van de pagina die je bedenkt in de browser zal breken als de gebruiker de pagina op een bereik opent van apparaten of het formaat van het browservenster. In plaats van rechtstreeks in code te ontwerpen, is er geen perfecte methode waarmee een ontwerper kan werken en om de continue aard van responsieve pagina's over te brengen, en om te anticiperen op hoe inhoud opnieuw wordt geplaatst als de breedte van het venster incrementeel verandert. Maar er zijn manieren om ontwerpen voor responsive web te benaderen die helpen om een ??overgang van een statisch ontwerp naar een responsieve webpagina enigszins eenvoudiger te maken:

Conclusies

Responsief webdesign is een economische langetermijnaanpak voor het bouwen en onderhouden van een mobiele website. In vergelijking met adaptieve benadering is responsief webontwerp minder duur om te onderhouden gedurende een lange periode. In vergelijking met standaardtoepassingen (iOS, Android, enz.), Is het een minder duur alternatief om te ontwikkelen en het resulteert in aanwezigheid op het web die gemakkelijker te vinden is door zoekmachines. Daarom is responsief webdesign een benadering waar we de voorkeur aan geven bij Caktus Group. Om responsief webdesign echt waar te maken voor de belofte van een hogere ROI, moet het goed worden gedaan. Het afronden van high fidelity-ontwerpmodellen voorafgaand aan het ontwikkelingsproces houdt een risico in van het leeghalen van resources en kan leiden tot teleurstelling. Om die reden geven we bij Caktus de voorkeur aan het ontwikkelingsproces terwijl het ontwerp nog steeds in de low fidelity-fase is. Dat stelt ons in staat om problemen vroegtijdig te identificeren en te draaien om het ontwerp zo nodig te optimaliseren.

Content creatie

Hoe u inhoud ontwikkelt, is belangrijk voor de opvoeding en moet ook met verschillende mensen binnen een bedrijf spreken. Over het algemeen hebt u een breed scala aan inhoud nodig, variërend van artikelen en blogposts tot webinars en whitepapers of mogelijk het kopen van handleidingen en casestudy's. Deze inhoud moet laten zien hoe effectief de producten zijn, of hoe problemen worden opgelost door uw services en ze zijn beter dan de concurrentie. Het moet ook spreken met de mensen die uw producten gebruiken of ermee werken en met diegenen spreken die uiteindelijk de aankoopbeslissing nemen. Vaak zijn dit niet dezelfde mensen.


Populairste evenementen

  • IT Molen

    Responsive web design

    More
  • IT Molen

    Hoe maak je je pdf's SEO vriendelijk?

    More
  • IT Molen

    Wat is een B2B-website?

    More
Logo

IT Molen ontwikkelt resultaat gerichte digitale oplossingen. Een transparante werkwijze en meteen heldere antwoorden op al uw vragen. Wij geloven in betaalbare oplossingen voor iedereen.

Vertel ons over uw wens en wij staan 24/7 klaar om u van dienst te zijn.

Contactgegevens

Bezoekadres:
Kamerlingh Onnesweg 10 e
2991 XL Barendrecht
Nederland
Email: info@itmolen.nl
KvK: 72514450
BTW: NL199012362B01
IBAN: NL07 ABNA 0812 4363 50