- 17/01/18 | #web #software
- Comments |
Wat is een B2B-website?
Het kan moeilijk zijn om alle acroniemen in de wereld bij te houden, zodat we degenen die niet precies weten wat B2B is, kunnen vergeven. Het staat voor business-to-business en de basisdefinitie is wanneer u diensten, producten of informatie van het ene bedrijf naar het andere uitwisselt. Dit is anders dan B2C, dat is business-to-consumer. Amazon of Target zijn beide voorbeelden van een B2C-bedrijf, terwijl een Cisco, Oracle of IBM voorbeelden zijn van B2B-bedrijven die rechtstreeks met andere bedrijfsentiteiten werken. Dus na die gedachtengang heeft een B2B-website een doelgroep van andere bedrijven versus individuele consumenten. Hoewel er veel gemeenschappelijke aspecten zijn tussen beide soorten websites, zijn er ook een aantal belangrijke verschillen.
Belangrijkste verschillen tussen B2B- en B2C-websites
Er zijn belangrijke verschillen tussen hoe u het ontwerp van een website benadert wanneer u kijkt naar business-to-business in vergelijking met business-to-consumer, waarvan sommige betrekking hebben op de verschillende marketingstijlen of -strategieën tussen de twee:
-
Bepaal geloofwaardigheid
Een van de belangrijkste aspecten van een B2B-websiteontwerp is het vaststellen van de geloofwaardigheid van het bedrijf. Als het uw doel is om marktleider te zijn, heeft u een website nodig die dat weerspiegelt. Op uw site moet uw professionaliteit en autoriteit worden getoond, waardoor het vertrouwen van klanten en potentiële klanten wordt verdiend.
-
Motivaties begrijpen
We praten veel over het kennen van uw doelgroep voor B2C-websites, omdat uw ontwerp en marketing moeten worden afgestemd op resonantie met een specifiek publiek. B2B is een beetje anders, omdat motivaties het belangrijkste aspect van uw klanten zijn, omdat ze op zoek zijn naar een zeer duidelijk voordeel dat relevant is voor hun behoeften binnen hun sector. Er is minder een emotionele zorg en meer een logische een gemaakt die moet worden overwogen bij het maken van een site die hen zal aanspreken.
-
Site-organisatie en navigatie
Over het algemeen hebben B2B-sites meer informatie dan een B2C-site, vooral als u opschaalt in omvang. Er zijn productspecificaties, garantieprogramma's, nieuws, wettelijke informatie, recensies, productnormen en dergelijke die allemaal doorzoekbaar, goed georganiseerd en gemakkelijk te vinden moeten zijn.
-
Relatie Verzorgen
Hoewel uw websites krachtige calls-to-action (CTA's) moeten gebruiken, duurt het meestal langer om een ??B2B-relatie te ontwikkelen. Omdat het tijd kost om deze relatie op te bouwen, is er minder behoefte om snel te 'mikken' op conversies of minder druk uit te oefenen om onmiddellijk een beslissing te nemen.
-
Content creatie
Hoe u inhoud ontwikkelt, is belangrijk voor de opvoeding en moet ook met verschillende mensen binnen een bedrijf spreken. Over het algemeen hebt u een breed scala aan inhoud nodig, variërend van artikelen en blogposts tot webinars en whitepapers of mogelijk het kopen van handleidingen en casestudy's. Deze inhoud moet laten zien hoe effectief de producten zijn, of hoe problemen worden opgelost door uw services en ze zijn beter dan de concurrentie. Het moet ook spreken met de mensen die uw producten gebruiken of ermee werken en met diegenen spreken die uiteindelijk de aankoopbeslissing nemen. Vaak zijn dit niet dezelfde mensen.